Ana Sayfa > Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

9. Sınıfa ilk kez kayıt olan öğrencilerimizin velileri öğretim yılı öncesinde, nakil yoluyla okulumuza gelen öğrencilerimizin velileri ise öğrencinin naklinin okulumuza gerçekleştiği gün, okulumuza gelerek öğrencinin kayıt işlemlerini gerçekleştirir. Tüm öğrencilerimiz ve velilerimiz okul yönetimi ile okula kayıt sırasında okul-veli-öğrencisi sözleşmesini müştereken imzalar. Sözleşmede yer alan hükümlere tüm paydaşların uyması gerekmektedir.

Okulumuzun Telefon No: 0222 230 68 60 * Fax: 0222 230 68 61 * Pansiyon: 0222 230 68 62

* 9 ve 10. Sınıflar Müdür Yardımcısı Sayın Mehmet DOĞRUPARMAK: 0 222 230 68 60 (dahili 18)

* 11. Ve 12. Sınıflar Müdür Yardımcısı Sayın Arzu KOÇAK: 0 222 230 68 60 (dahili 29)

* Pansiyon Müdür Yardımcısı Sayın Rehane ÇAKAN: 0 222 230 68 60 (dahili 23)/ 0 222 230 68 62

* Müdür Baş Yardımcısı Sayın Ufuk ARAYICI: 0 222 230 68 60 (dahili 15)

* Rehberlik Öğretmenleri Sayın H. Buket ÖZKAN- Sayın Sibel SEZER: 0222 230 68 60 (dahili 27)

8383’e abone olmanız halinde velisi bulunduğunuz öğrenci ile ilgili e-okulda yapılan tüm işlemler sizin telefonunuza mesaj olarak gelecektir. Öğrencinizin takibi açısından bu uygulamayı kullanmanızı öneririz. Öğrencilerimizin sınav sonuçları, devamsızlık ve disiplin durumları ile aldığı belgeleri e-okuldan takip edebilirsiniz.

Okulumuzun otobüs, dolmuş, tramvay gibi farklı ulaşım aracı alternatifleriyle ulaşılabilecek merkezi bir konumda olması ve velilerin tercih etmemesi sebebiyle okulumuzda okul servisi kullanılmamaktadır. Öğrencinin evden okula uzaklık süresi hesaplanarak ders başlamadan 5 dakika önce okulda olabilecek şekilde ulaşımını sağlamalısınız. 

Öğrencilerimizin evde kahvaltılarını yaparak okula gelmeleri zihinsel aktivitelerinin artması açısından önemlidir. Öğrencilerimiz teneffüs ve öğle aralarında okul kantininden de beslenme ihtiyaçlarını karşılayabilir. Ayrıca tüm öğrencilerimiz, okulumuza bağlı Şehit Demet Sezen Kız pansiyonunun yemekhanesinden, öğle yemeklerinin aylık bedelini peşin olarak makbuz karşılığında ödeyerek yararlanabilir.

Okulumuzda tüm öğrenciler her zaman ‘’Cumhuriyet Anadolu Lisesi Okul Kıyafeti’’(Siyah kapüşonlu okul logolu sweatshirt ve siyah kanvas pantolon)   giyer.  Okul kıyafeti satan tüm firmalardan okulumuzun kıyafetlerini temin edebilirsiniz. 

Öğrencilerimizin okulda bulunduğu esnadaki acil rahatsızlanmalarında ilk müdahale, nöbetçi müdür yardımcısı, nöbetçi öğretmen ve pansiyon hemşiremiz tarafından gerçekleştirilir. Sağlık kuruluşuna yönlendirilmesi gereken öğrencilerle ilgili sağlık ekipleriyle iletişime geçilir ve durum ivedi olarak öğrenci velisine bildirilir. Rahatsızlanan öğrencinin evine gönderilmesi gereken durumlarda öğrenci velisinin okula gelerek öğrencisine refakat etmesi gerekmektedir. 

DERS SAATLERİ

Faaliyet

08.25-08.38

Okul binasına ve sınıflara giriş (Pazartesi günleri 08.25)

08.40-11.50

4 ders ve 3 tenefüs

11.50-12.30

Öğle arası

12.30-12.34

Okul binasına ve sınıflara giriş

12.35-15.45

4 ders ve 3 tenefüs

15.45’ten sonraki süreçte öğrencinizin eve ulaşım takibini yapınız.

Her pazartesi ilk ders öncesinde İstiklal Marşı töreni düzenlendiği için pazartesi günleri tüm öğrencilerin en geç 08.25’de okul bahçesinde olması gerekmektedir. Pazartesi günleri hariç öğrencinizin ilk 5 dakikalık gecikmesi geç kalma sayılır ve öğrenci devamsızlığını etkilemez. Öğrencinin pazartesi hariç ilk 5 dakika sonrası ve tüm ara derslere geç kalması yarım gün devamsızlık olarak e-okula işlenir.

Tüm öğrencilerin 10 gün özürsüz ve 20 gün hastalık, rapor vb. mazerete dayalı olarak veli dilekçesiyle özürlü devamsızlık hakkı bulunmaktadır. 30 günlük devamsızlık süresini dolduran öğrenci bulunduğu sınıfı tekrar eder ve sınıf tekrarı lise öğrenimi boyunca 1 kez uygulanır.

2. Kez sınıf tekrarına kalan öğrenci, örgün öğretim hakkını kullanmış olur. Hiçbir öğrencinin sınıf defterine ve/veya e-okula işlenen devamsızlığı silinmez.

Öğrencilerin hastalık rapor ve sevkleri veli tarafından ilgili müdür yardımcısına takip eden günlerde teslim edilir. Öğrencinin izin işlemleri velilerimiz tarafından gerçekleştirilir. Öğrencilerin sportif, sanatsal, bilimsel vb. faaliyetlere katılması durumunda devamsızlıkları ‘’faaliyet’’ olarak e-okula işlenir ve faaliyet izni devamsızlıktan sayılmaz. 

Özürsüz devamsızlığı 5 günün altında olmak kaydıyla dönem sonu not ortalaması 70-84,99 arası olan öğrenciler teşekkür belgesiyle, 85-100 arası olan öğrenciler takdir belgesiyle, 6 dönem üst üste takdir belgesi alan öğrenciler üstün başarı belgesiyle ödüllendirilir. OÖK yönetmeliğinin ilgili maddeleri doğrultusunda öğrencilere onur belgesi verilebilir. Ayrıca öğrencilerin önemli başarıları okul aile-birliği imkanları ile madalya, plaket, belge, hediye,  nakit vb. ödüllendirilir. Ancak; geç kalmayı ve İstiklal Marşı törenlerine katılmamayı alışkanlık haline getirme, okul kıyafetini giymeme, ders araç-gerecini getirmeme, ders sırasında cep telefonu, tablet gibi araç gereçleri kullanma, derslerin huzurunu bozacak davranışlarda bulunma, sınavlarda kopya çekme, okulun tüm birimlerinde tütün mamülleri kullanma, okulun sıra, masa, akıllı tahta, kapı, cam, çöp kovası vb. araç-gerecine zarar verme, sınıf defteri üzerinde karalama ve yoklama çizelgesinde değişim yapma, öğrenci sırasını, sıra altını ve zeminini temiz tutmama, kavga etme vb. yönetmelikte belirtilen tüm olumsuz davranışları sonucunda, Okul Rehberlik Servisinin de görüşleri dikkate alınarak Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin Ödül ve Disiplin Kurulu ile ilgili maddeleri gereğince öğrencilerimiz ceza alabilir. Disiplin cezası olan öğrenciler takdir, teşekkür, onur ve iftihar belgesi alamaz. Disiplin cezası alan öğrencilerin durumları e-okula işlenir ve aldığı cezanın türüne göre davranış puanları indirilir. Disiplin cezası alan öğrencilerin durumları öğretmenler genel kurul toplantılarında değerlendirilerek, alınan ceza/cezalar oylama ile kaldırılabilir. Disiplin cezası olan öğrenci 12. Sınıf sonunda okul birincisi olamaz. Diploma puanına göre 12. Sınıftan okul birincisi olarak mezun olan öğrenci üniversite sınavında genel kontenjanın yanında, okul birinciliği kontenjanından da yararlanır.

Tüm öğrencilerin cep telefonları, tüm ders saatlerinde sınıflardaki telefon dolabında sessiz konumda tutulmaktadır.  

Cumhuriyet Anadolu Lisesinde tüm derslerden her dönem 2’şer yazılı/uygulamalı sınav yapılır. Ayrıca öğrencilerin ders içi durumları ve her dersten alacağı performans görevlerinin zümre öğretmenlerince belirlenen kriterler doğrultusunda ders öğretmenince değerlendirilmesi sonucunda her öğrenciye her dönemde her dersten 2’şer performans puanı verilir. Tüm değerlendirmeler 100 tam puan üzerinden yapılır. Derslerin geçme puanı, verilen bu 4 puanın ortalamasıdır. (0-49,99 Geçmez, 50-59,99 Geçer, 60-69,99 Orta, 70-84,99 İyi, 85-100 Pekiyi) Öğretim yılı başında şube rehber öğretmeninin için belirleyeceği bir dersten her öğrenciye bir proje ödevi verilir. Öğrenciler, proje ödevini aldığı dersin öğretmeni ile proje ödevi konusunu belirleyerek proje ödevi nisan ayı sonuna kadar öğrenci tarafından hazırlanarak ders öğretmenine teslim edilir. Ödev değerlendirme formu doğrultusunda öğrencinin ödevi değerlendirilerek o dersin 2. Dönem notunun oluşmasında ortalamaya dahil edilir. Öğrencinin diploma notu belirli bir oranda ÖSYM

tarafından öğrencinin üniversite sınav puanlarına eklendiği için, not ortalamasının yüksek olması

öğrenciye önemli avantaj sağlar.

Ders yılı sonunda tüm derslerden başarılı olan veya başarısız dersi olduğu halde genel not ortalaması 50’nin üzerinde olan tüm öğrenciler doğrudan sınıfını geçer. Doğrudan sınıfını geçemeyen öğrencilerden; bir sınıfta başarısız ders sayısı en fazla 3 ders olanlar sorumlu olarak sınıflarını geçer. Ancak alt sınıflar da dâhil toplam 6 dersten fazla başarısız dersi bulunanlar sınıf tekrar eder. Her öğrencinin devamsızlık veya başarısızlığa bağlı bir kez sınıf tekrarı hakkı vardır. 2. Kez sınıf tekrarına kalan öğrenci açık öğretim kurumlarına yönlendirilir. Sorumlu olarak sınıf geçen öğrenciler, sorumlu olduğu haziran dönemini takip eden eylül-şubat ve haziran aylarında ilan edilen sorumluluk sınavlarına başarılı oluncaya kadar katılır.

Tüm öğrencilerimizin akademik gelişimleri, okulumuzda öğrenim gördükleri süre boyunca okuduğu şubesinden sorumlu müdür yardımcısı, rehberlik öğretmenleri, şube rehber öğretmenleri ve derse giren tüm öğretmenleri tarafından sistemli olarak takip edilmektedir. Veli toplantıları ve velilerle işbirliği, ücretsiz destekleme ve yetiştirme kursları, tarama testleri, deneme sınavları, TYT/AYT örnek uygulaması, sınav analizlerinin değerlendirilmesi, üniversite gezileri, meslek tanıtımları, konferans ve seminerler ile rehberlik servisimizin tüm öğrenciler için bireysel ve grupla gerçekleştirdiği rehberlik hizmetleri vb. çalışmalarıyla öğrencilerimizin kariyer, kişisel ve sosyal gelişimleri desteklemektedir. 

Okulumuzda eğitim-öğretim saatlerinin dışında kalan vakitlerde eğitsel, bilimsel, sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetler öğretmenlerimiz veya halk eğitimi merkezi işbirliğinde gerçekleştirilmektedir. Bu faaliyetlerin başvuruları faaliyetler başlamadan önce öğrencilerimize duyurulmaktadır. Öğrencilerimizin ilgi duyduğu alanlardaki faaliyetlere katılımlarının onların gelişimlere önemli katkılar sağlayacağı düşüncesiyle desteklerinizi bekliyoruz.

İkameti, okulumuzun yerleşim yeri sınırları dışında bulunan kız öğrencilerimiz öğretim yılı öncesinde başvurmaları halinde, okulumuza bağlı Şehit Demet Sezen Kız Pansiyonunda parasız ve paralı yatılı olarak kalabilir. Parasız ve paralı yatılılık şartlarıyla ilgili pansiyon müdür yardımcımız Rehane ÇAKAN’dan bilgi alınabilir. Ayrıca ilçemizdeki erkek pansiyonlarından birinde yatılı olarak kalmak isteyen erkek öğrencilerimizin de velileri aracılığıyla öğretim yılı öncesinde pansiyon müdür yardımcımıza başvurması gereklidir. Pansiyonda kalan öğrencilerimiz internet sitemizde yayımlanan ve kendilerine tebliğ edilen ‘’pansiyon talimatnamesi’’nin tamamına uymak durumundadır.

9. Sınıfa ilk kez kayıt olan öğrencilerin şubeleri, o yıl aynı sınıf düzeyinde açık bulunan şubelerin tamamına sadece kız-erkek öğrenci dengesi gözetilerek eşit sayıda öğrenci o sınıf düzeyinden sorumlu müdür yardımcımız tarafından yerleştirilir. 11. Sınıfta öğrencilerin seçtiği seçmeli derslerine göre şubeleri değişebilir.  Şubede bulunan öğrenciler listesi ilan edildikten sonra, sadece okul rehberlik servisinin önerileri doğrultusunda öğrencinin okuduğu şube değiştirilir. Nakil gelen öğrencilerin şubeleri ise öğrenci sayısının diğer şubelere göre daha az olduğu şube olacak şekilde belirlenir.

Ortaöğretimde alan seçimi yapılmamaktadır. Her ocak-şubat ayında bir sonraki eğitim-öğretim yılında öğrencinin okuyacağı seçmeli dersler, öğrenci-veli-şube rehber öğretmeni-rehberlik öğretmeni-müdür yardımcısı işbirliğinde öğrencinin ilgi, yetenek ve hedefleri doğrultusunda sayısal, sözel, eşit ağırlık veya dil ağırlıklı derslerinden seçim yapılarak belirlenir. Seçilen seçmeli dersler sadece okulların açıldığı eylül ayının ilk haftasında değiştirilebilir. 

Öğrencinizin başka bir okula nakli için, nakillerin aylık yapıldığı dönemde ilgili ayın 1-29’u arasında, nakillerin haftalık yapıldığı dönemlerde ise pazartesi-Perşembe günleri arasında öğrencinin şubesinden sorumlu müdür yardımcımıza dilekçe vererek ya da e-devlet şifrenizle şahsen nakil başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz. Nakil kabul günü, nakillerin aylık yapıldığı dönemlerde ayın son iş günü, nakillerin haftalık yapıldığı dönemlerde ise cuma günleridir. Her nakil döneminde, öğrencinin okuduğu sınıf düzeyinde boş kontenjanı bulunan okullar arasından sadece bir(1) okul tercih edilebilir. İkamet adresinizin nakil talebinde bulunduğunuz okulun kayıt alanında olması ve öğrencinin bir önceki öğretim yılı genel not ortalamasının yüksek olması, nakil talebinde bulunduğunuz okula nakil talebinde bulunan diğer öğrenciler arasında öncelikli olmanızı sağlar. Cumhuriyet Anadolu Lisesine boş kontenjan dahilinde nakil gelmek isteyen öğrenciler, halihazırda devam ettikleri okula veya e-devlet üzerinden şahsen başvurarak nakil talebinde bulunmalıdır.